En sned själ i en sned kropp?


Av någon anledning tyckte jag att Galishimo var fruktansvärt fel ute med precis allt han gjorde. Min medryktare Mari hjälpte mig, och vi jobbade med hans högra sida. Han ville hela tiden vrida sig åt vänster. Tyckte jag. Och jag blev frustrerad varje gång han böjde sig som en banan åt vänster. Jag fäktade med armarna och förklarade att denna felställning var början på en ond spiral av snedhet som slutligen skulle innebära min ponnys död. En sned själ i en sned kropp. Han kommer att dö. Vi kommer aldrig att kunna räta ut honom.

Sedan tog jag ett steg åt sidan och fotograferade min hopplösa ponny. Med tandagnisslan och förtvivlan.

Sedan gick jag hem och tittade på bilderna. Och insåg att han visserligen var sned då och då, men han var ganska ofta fint böjd åt höger, precis åt det håll volten var böjd. Mitt gastande för Mari om jordens undergång var kanske lite överdrivet. Och nu skäms jag.














Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet