Det går bra nu

Jag tömkörde Galishimo sent på fredagkvällen. Vi var helt ensamma ute i mörkret. Jag såg bara konturerna på honom, i snön. Det var helt stjärnklart, och det kändes som om vi hade en kupol av stjärnor ovanför oss. Galishimo var jättesnäll. Han verkar vara helt tillfreds med att vara ute i mörkret med mig. Han hade öronen framåt hela tiden och var så mjuk och avspänd.

Idag på lördag så ska jag ut med honom och två andra tjejer, på sina hästar. Jag är lite nervös och rädd för att det ska hända någon olycka, samtidigt som jag känner mig pirrig och förväntansfull. Det var ju av den här anledningen jag skaffade häst. För att träffa trevliga människor med samma intresse, och få komma ut i naturen och röra på mig. Nu är vi äntligen där. Det känns nästan för bra för att vara sant...








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet