No wrong way to enjoy your arabian

"There is no ´right´or ´wrong´way
to enjoy your Arabians"
-Pat Slater
 
 
 


Jag söker verkligen stöd hos Galishimo nu. Han tar helhjärtat på sig uppgiften. Vi rider kanske i en kvart eller så, på kvällarna. Han tappar fokus ibland och spanar på lite grejer som kan tänkas vara farliga, men han har ju kommit på att det faktiskt är okej att trava nu. Jag klappar och pratar med honom hela tiden. Berömmer och mumlar och kliar. Vi har trevligt. Vi lär oss saker i snigelfart. Snigeeeel-faart. Eftersom jag inte rider så länge åt gången och inte kräver så mycket heller, för den delen, annat än att han ska chilla och gilla läget. Och trava i den riktning jag styr honom.

Men snart kommer det kanske en dag då jag är på hugget och längtar efter att utmana mig och då är han säkert med på det också. Det är är huvudorsaken till att han varken får gå på sommarbete eller får några inplanerade "viloperioder" som unghästar annars rekomenderas. Vi liksom bäddar in "viloperioderna" i själva ridningen beroende på min form. Korta pass. Låga krav. Mycket klapp.

Det blir nog "folk" av oss också. Någon gång.

.
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback