Tisdagkväll

Jag får ett sms på slutet av jobbdagen:
"Jobbar du länge till? Jag tänkte att jag kanske skulle kunna landa nära dig, om du vill ses?"


Sagt och gjort. Jag går hem, tittar på klockan och går sedan ut till närmaste större gräsplätt och hör mullret från helikoptern. När den landar inför joggare och cyklister så känner jag mig viktigast i världen. Att bli upplockad så här! Helikoptern landar i ett muller och rotorbladen blåser upp lite gräs omkring den. Han öppnar dörren och vinkar in mig i helikoptern utan att stanna motorn. Vi flyger över staden och jag pekar på min arbetsplats. Men jag blir faktiskt lite blyg och får svårt att prata inledningsvis. Han verkar så snäll. Så bussig. Han flyger hem, parkerar helikoptern i hangaren, och bjuder mig på hemlagad mat, låter mig inte diska något, och sedan skjutsar han mig med bilen tillbaka till min lägenhet. Klockan sex nu på tisdagkvällen har han plockat upp mig och klockan nio är jag hemma igen. Så jag ska orka jobba. Han också, för den delen...




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback