Semesterdag 1

"Kom igen nu...." försökte jag och använde min lenaste röst. Jag fick en trött hostning till svar. En trött och uppgiven hostning.
"Ge inte upp mig nu!" vädjade jag, jag drog efter andan och fortsatte:
"Det är vår första semesterdag! Det roliga har bara börjat. Kom igen!" bönade jag.

Hostningarna fortsatte. Och fortsatte. Och till slut så rullade hostningarna över till ett trött motormutter. Puttputtputtputtputtputtputtputt

Min bil mår dåligt.

Första semesterdagen och bilen mår dåligt. Jag åkte med den till närmaste bilverkstad och en mekaniker sa att det troligen var något fel på insugningsgrejen. Insugningsmockajängen.
"Insugning?" sa jag.
"Ja." sa mekanikern. Insugningsmackapären.
"Jaha." sa jag.

Sedan klappade jag min gamla bil lite vilset och lämnade den i hällregnet utanför verkstaden med en förhoppning om att kalaset inte blir för dyrt...

.

Kommentarer

  1. Usch, jag känner igen det där. Jag borde lämna in min bil på service innan det är dags för besiktning. Den enklaste vore väl att sälja eländet men det är dyrt att köpa bil... :(
    Hoppas du klarar dig billigt undan.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback