Inte "tjejkväll", säger jag!

Catharina och terven har inte sett varandra på flera år, men de kände igen varandra direkt...

En. Terv. Glömmer. Aldrig.
Det var ingen tvekan om saken.

Ja det hör väl inte till direkt vanligheterna att jag försöker dra ihop en tjejkväll. Jag brukar inte känna mig bekväm i sådana sammanhang. Åtminstone inte som arrangör. Jag är bara inte den som... gör sådana grejer. Det är inte JAG.

Men när Catta är i Uppsala och Runa är i stan, så kände jag det lite som en plikt att se till att vi träffas alla tre. Runa och Catta känner inte varandra, men de är två väldigt intelligenta och orädda tjejer som tänker några steg längre än de flesta jag känner. Jag kunde inte låta bli att se vad som händer om man placerar dem mitt emot varandra vid ett köksbord. Jag såg det inte som en "tjejkväll", jag såg det som ett "socialt experiment".

Mitt sociala experiment blev mycket lyckat. Den här kvällen kan jag leva på länge.


Runa begrundar samtalsämnet och terven begrundar matresterna.

.

Kommentarer

  1. Jag tycker du gjorde dig bra som värdinna för en tjejkväll. Öh... Förlåt, som försöksledare för ett socialt experiment menade jag...

    SvaraRadera
  2. Försöksledare... det lät bra. Det gillar jag. :P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback