Meddelande från Gud: "Ta det lugnt"

Jag måste ha blivit lätt traumatiserad av förra årets storslam då jag blev dålig i flera månaders tid, och fick svårt med andningen. Nu är jag förkyld. Jag förstår att jag är förkyld. Jag inser att det som händer mig nu är ofarligt och inga som helst konstigheter. Men konstigt nog blev jag ändå orolig.

Så igår ringde jag konstant till mina vänner, min mamma, och slängde sms omkring mig för fulla muggar. För det kändes livsfarligt att vara ensam. Ensam med förkylningen. Som bara är en förkylning. Som är helt ofarlig. Men rädslan låg ändå kvar där någonstans och gnagde. Förra året fick jag erfara att kroppen kan slås ut. Den kan göra det. Bara sådär, liksom. Och den erfarenheten var läskigt. Som fan.

Till min överraskning så ringde en kompis, som faktiskt råkar vara läkare, på kvällen. Han har inte ringt mig på flera månader. Jag berättade inte för honom att jag blivit nojjig över min förkylning. Jag tyckte dock att det var märkligt att en läkare ringer mig just idag och säger "Tjena, Katta! Läget?!". Jag kom fram till att detta var Guds sätt att säga att jag kan ta det lugnt. Sedan dess har det känts bättre. Och dessutom har jag blivit friskare.

Vad löjligt man kan bete sig ibland.
Och vad löjligt man måste
tillåta sig
att bete sig
ibland.

.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback