Those damn knees

Jag och Karin sprang en tvåmilarunda (20,8 km närmare bestämt) i det friska soliga vädret. Efter femton kilometer bad mina knän mig uttryckligen att dra åt helvete.
"Lägg av, för fan!" sa mitt vänsterknä. Uttryckligen och verbalt. Det kändes lite overkligt, men pressar man sina knän till en viss gräns så säger de tydligen ifrån. Jag känner igen känslan som jag hade när jag fick löparknä i början av min löparkarriär. En distinkt smärta just när man springer i nedförsbackar.

Så.. Lidingöloppet blev plötsligt lite mer osäkert. Har jag ordning på mina knän innan dess? Troligen inte. Det blir att ta det försiktigt och inte vara rädd för att promenera emellanåt.

Jag tänker kämpa vidare, med hänsyn till kroppens nya förutsättningar, och gör det bästa tänkbara av situationen. Så är det bara... :)


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback