En idiots bekännelse

Cykla aldrig tre mil och spring aldrig två mil efter att
(citat:)
"Febern ju gått ur kroppen."
(slutcitat.)

Jag är jättesjuk igen, värre än förra rundan i början på förra veckan. Och mina vänner som förtvivlat försökte hindra mig från att träna för hårt låter lite mjuka på rösten och säger:
"Vad var det vi sa?"

Men det var ju så jäkla KUL. Ni anar inte! Cykeln blänkte i sista sommarsolen när jag cyklade, och jag och Karin hade en lång skvallerrunda med fikapauser här och var när vi joggade i långsam takt. Det var finaste sista semesterminnena och febern HADE ju gått ur kroppen. Juh.

Så nu sitter idioten här. Med snytpapper och huvudvärk och med en yrsel så jag nästan tappar balansen när jag snyter mig och INGEN tycker synd om mig. Bara för att det är självförvållat, liksom. Jag menar, vad är DET för skäl att inte tycka synd om någon?


.

Kommentarer

  1. Det är klart vi tycker synd om dig. Jag förstår att du ville träna efter första febern. Man vill ju komma igång igen...
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. JAAA!! NÅgon som FÖRSTÅR MIG! Nice.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback