Färdigmålat och ljuset syns i tunneln!

Galishimo skötte sig strålande även idag på dressyrträningen. Förutom att han tippat lite till vänster hela dagen och att jag har fått jobba på att hålla kontroll på att han ska gå helt rakt och inte långsamt och omärkligt driva iväg åt vänster, så snart jag slappnar av. Det KAN även vara jag som tippar åt vänster och tar hela hästen med mig. Det är svårt med finlir ibland. Men det är småpotatis och mestadels bara roligt för mig att greja på med. Han är full av entusiasm och verkligen supertrevlig just nu. Jag är helnöjd med honom.

Efter kursen så pillade jag på med min hästtransport. Jag har målat de sista stolparna med metallfärg och det gör så väldigt stor skillnad!





Även sommardäcken, som aldrig kom på i år, fick sig en uppfräschning! Jag hade ju både tid och färg över!

Före.. 

Efter!

Skönt att det händer lite saker. Jag har dessutom haft ovanligt mycket energi på sistone. Nu fattas bara för mig att fixa innerbelysning i transporten sedan något snöre att fästa fast honom i och ett hönät eller liknande. Och ett sommardäck har punktering. Men jag ser helt klart ljuset i tunneln!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet