Ett superpass!


Idag har det också gått jättebra! Både jag och Galishimo var på hugget efter träningen från den tidigare veckan. Visst gjorde det ont att höra den kritik jag fick men tränarens utrop ekade kvar i huvudet:
"Men herregud sluta klämma häststackarn med knäna! Hur ska han nu veta att han varit duktig?!" ekade i huvudet hela tiden liksom hennes:
"RID! RID! RID! GE HONOM INTE EN CHANS ATT STIRRA FÖR DÅ ÄR DET KÖRT!"

Och det satt kvar hos både mig och hästen. Plus att det fanns betydligt mindre saker för honom att stirra på just idag och att det bara blev tre eller fyra skyggningar som jag fick öva mig på att parera och det var mest en sittpall och en liten bokstavslapp som fallit av staketpinnen som var farliga, och de skyggningarna är ju lättare att träna på än exempelvis en åkgräsklippare som rör sig och lever om lite mer. Som han var rädd för i torsdags.

Och mina knän har släppt taget om "häststackarn".

Jag tror han var tacksam. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet