Welsh Corgi

En hundras jag är nyfiken på är Welsh Corgis. De har stora öron, utrycksfulla ögon, och små ben. De har inte så mycket till svans heller. De ser roliga ut helt enkelt. Men de har fria luftvägar (ingen ihoptryckt näsa) och verkar vara relativt friska och långlivade. En sådan skulle passa bra ihop med mitt intresse att fotografera. Den är inte så stor heller och skulle kunna rymmas i min etta. Dessutom skulle det kunna vara relativt lätt att fixa hundvakt till den. De förekommer ofta på internet då minspelet lätt lockar till skratt. De är ju vallare i grund och botten och borde gå ha lösa utan att de ränner iväg.

Det är bara fantasier än så länge, men rasen får mig alltid att le. Och eftersom min trognaste läsare är mamma så översätter jag det hela till svenska. Jag kan inte förlora mitt enda fan. Det går bara inte.

"Min klient agerade i självförsvar, vattenspridaren attackerade först!"



"Corgi Error, datasystemet fruset. Omstarta? Ja / Nej"



"Hånar ni mig? För jag känner mig hånad..."


"Fuck off Daniel jag dansar crunk (en slags urflippad hip-hop-inspirerad dans)"


Kommentarer

  1. Vet du hur cool en sån skulle vara i sadeln på Galo, iförd en cowboyhatt!!

    SvaraRadera
  2. Åh! En hundras jag också har funderat på! Och västgötaspets... :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet