Vilken boostning!

Kvällen ägnades åt att laga täcken i stallet. Galishimo har haft sönder tre täcken på en månad. De kostar en hel del pengar. Kan man ju säga. Så nu har jag installerat nål och tråd i ridskåpet och ska försöka laga hans täcken regelbundet, så kanske revorna inte hinner bli så stora att man måste köpa nytt.



Men lite rida blev det också! Ebba lånade ut sin hopphäst Måns till mig en liten stund. Det gav en enorm boost för självförtroendet! Vilken häst! Både het och stabil på samma gång. Fart och energi och samtidigt fullständigt trygg och med på noterna. Från början kändes det pirrigt att sitta på en så stor häst med sådan energi, men sedan insåg man att han är en riktig hjälte! Wow, säger jag bara. Jag fick lite självförtroende som glatt och fnissande kunde jobba honom i en frisk galopp och sedan korta upp honom, med Ebba glatt peppande.


Det var bra för självförtroendet att känna att jag kunde rida på en större häst med lite fart i!
Vilken känsla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet