Lite bättre!

Skrittövningarna som jag hållit på med sedan maj, och som sett ut som skräp, börjar faktiskt kännas lite bättre nu. Jag kan betydligt oftare vända honom med vikten och bara hålla tyglarna i en hand. Han känns med på noterna och det går bara lättare och lättare. Sedan glömmer jag av mig och ger honom felaktiga signaler men det börjar gå bättre. Jag har inte tappat stigbyglarna en enda gång ikväll heller, utan de känns som de är i rätt längd. Jag börjar komma ner bättre i sadeln och slappna av mer. Sedan tog vi en timmes promenad igen då jag gick bredvid honom och ledde honom, vi fick med oss Pauline och hästen Tindra också. Han har alltså rört på sig fyra timmar på två dagar nu. Mest skritt.

Så snart han kommit till hagen rullade han sig grundligt och kom sedan tillbaka till mig. När jag sagt "Hej då!" till honom så vände han snabbt och blev en prick i horisonten. Han hade bråttom till det gröna gräset och sina vänner. Han verkar må så bra nu!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet