En helt vanlig dag

Idag har jag vari ute på promenad med Galishimo, då jag ledde honom i stället för att rida. Vi kör på det konceptet lite oftare nu eftersom jag helt enkelt inte orkar med att pressa mig mer. Galishimo hade aldrig sett den stora vida världen förut och var förbluffad över det mesta. Han är ju bara sju år och vi har ju bara vandrat i fem år. Sedan passerade vi en hundägare och fick höra det sedvanliga skämtet:
"Ska inte du sitta uppepå? Hö hö hö..." vilket jag nu hört väldigt många gånger under våra fem år.

Galishimo blev väldigt förbluffad. Att man kan gå omkring i ett konstant tillstånd av förbluffning är för mig en gåta, men det levande beviset hattar omkring och håller andan stundvis bredvid mig. Det fina med Galishimo är att han, oavsett tillstånd av förbluffning, helst inte springer ifrån mig. Eftersom världen är ny. Och farlig.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet