Skrittarbete

Jag tycker ju att skrittarbetet inte är särskilt spännande och ganska enformigt. Inte märker jag någon större skillnad heller mellan gångerna. Men nu börjar man märka lite skillnad i alla fall.

Så här såg han ut förra året, då vi inte skrittarbetade alls utan bara.. ja. Gick. Vi gick liksom bara på och jag bad folk att inte fotografera så mycket...


Och nu när jag jobbat mer med takt och rytm och bärighet i ett par veckor, så kan skritten hyfsat ofta se ut så här:


Det är lite svårt att sätta fingret på vad som faktiskt hänt med honom, men man ser ju att det är en förbättring. Han har blivit lite spänstigare och de här bakdelsvändningarna har nog hjälpt till en hel del också. På den nedre bilden rider jag också på en hand och låter den andra handen vila mot låret. Lite roligt känns det faktiskt... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet