Galishimos kompis

Galishimo har fått en kompis. Det är en bloggläsare som inte kan mostå honom. Hon bor på orten och har barn i min egen ålder. Hon ringde en dag och frågade om hon fick följa mig till stallet och träffa honom, och nu har hon följt med ett par gånger.

Hon har långa, djupa dialoger med Galishimo. Jag vet inte vad dom pratar om men Galishimo blir alldeles lycklig av att se henne. Jag ville inte ens att hon skulle leda honom från början, då jag var rädd att han skulle dra en arm ur led eller börja härja med henne, men han är så försiktig med henne. Han går försiktigt bredvid henne med sänkt huvud samtidigt som hon med mjuk röst berättar saker för honom. De ser verkligen ut som att de pratar med varandra. Som att de genast fick en egen kontakt. En egen relation.


.

Kommentarer

  1. Det är som en önskedröm att träffa Katarina o Galishimo. Kunna pyssla om honom, greja lite i stallet i lugn o ro, får lära mig igen så mycket av Katarina på bästa underbara sätt. Galishimo så tjusig, sån feeling hela han! M

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet