Att tänka framåt

Det är en alldeles underbar, underbar känsla att börja tänka framåt igen. Hjärnan har verkligen krävt att få bearbeta allt som hänt och jag har ständigt trillat tillbaka till funderingar om separationen, hästen och flytten hit till Västerbotten för två år sedan, som inte blev så bra. Jag undrar hur stort tålamod jag krävt från vänner, bekanta och familj... om jag ens vill veta...

Jag har ofta tänkt tillbaka på livet som varit. Jag har behövt nämna det ofta.

Jag tror inte att "ältande" är en fråga om "inställning" och att man ska tvinga sig själv "att tänka framåt". Jag litar på min egen själ, jag har respekt för mina egna instinkter, och jag tror verkligen att jag behövt fundera på vad som hänt och hur det blivit så. Dras tankarna ständigt dit så är det kroppens sätt att säga att jag behöver fundera igenom det.

Sedan kommer jag långsamt in i ett framtidstänk igen. Långsamt. Små stunder åt gången. Som att jag borde skaffa en surfplatta att teckna på. Jag gjorde ju några jättefina teckningar med den surfplatta jag hade förut, och det borde jag fortsätta öva på. Jag har alltid velat göra bilderböcker. Jag har verkligen alltid velat göra det. Barnböcker. Vuxenböcker... vad som helst. Bilder, bara. Att jobba med dem. Men då måste jag lära mig tekniken och bli bra på det. Och då måste livet vara ganska lugnt. Om det någonsin ska bli av...




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet