Diskbänksrealism

Nu imponerar han på riktigt. När han hjälper mig att byta däck i hällregn och höstmörker, klockan 21.30 en tisdagkväll. När han inte bryr sig om att jag låter sur och irriterad och att jag vill kunna allt bäst själv. När han inte bryr sig hur mitt hår hänger i blöta stripor, och hur min mascara rinner under ögonen och bildar mörka ringar, av regnet.

När han lagar en linssoppa och bjuder mig på den mitt i veckan, när han låter mig halvsova i hans säng en halvtimme under lunchen, innan jag går tillbaka till arbetet.

Det är nu han slår sig in i vardagen. Det är nu han stegar fram, raka vägen in i livet vid diskbänken. Det är nu han kliver in i min skitiga bil och drar in lukten av häst och instängd hund.

Det är nu det verkligen slår mig, att han är en bra man.



.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet