Det kommer att gå bra

En stallkompis insisterade på att jag och Galishimo skulle följa med och promenera på en lite längre långpromenad med henne i helgen.
"Jag har fortfarande lite feber, och jag vet inte om jag har kontroll över Galishimo..." tvekade jag men hon drev på lite och sa:
"Vet du, Katarina, jag vet att det här blir jättetrevligt. Det kommer att gå så bra! Blir du trött så vänder vi."

Så... lite illa till mods och något osäker så tog jag med mig Galishimo i grimskaftet och följde henne ut till skogs. Och hon hade rätt. Det gick jättebra. Det blev jättetrevligt. Jag är så glad att hon insisterade på att jag skulle följa med. Galishimo var superfin. Han var het och väldigt sprallig, men han var lätt att kontrollera. Han gjorde inget galet. Bara lite oskyldigt sprattel.

Vi började fantisera om att rida ut tillsammans i framtiden. Ta med oss fika. Kanske ta någon rejäl långvandring...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet