Lycka!

Nu har jag köpt sadeln! För alldeles egna pengar! Tyvärr följde inte den underbara rosa sadelfilten med på köpet. Så idag kånkade jag, glad i hågen, till Royal Hästsport för att köpa en sprillans ny sadelfilt. Jag hade tippat på att de skulle ligga kring 300 kronor. Det är ju bara tyg. Och fluff.

Tänk vad fel jag hade. Vissa sadelfiltar låg på 3000 kronor och över. Ingen filt fanns under 1700 kronor. Jag började deppa ihop. Fingrade på de fina fluffiga filtarna och tyckte att livet var slut.

"Men hur mycket pengar HAR du då?" frågade expediten när han sett mig fingra på sadelfiltarna.
"Alltså, jag köpte just sadeln. Jag har nästan slut pengar. Jag hade ett tak på 1000 kronor."
"Vilken filt vill du ha då?" frågade expediten.

Jag kände mig lite förvirrad. Sedan så pekade jag på den filt jag tyckte var finast.
"Öh. Ja. Den. Kanske."

Han vände på den och tittade på prislappen. 2139 kronor. Hutlöst. Nästan halva priset som priset på själva sadeln, jag köpt.
"Blir du glad om du får den för en tusenlapp, då?" frågade expediten.

Lyckan spred sig genom kroppen.
"JAAA!" utbrast jag. Jag fick den stora fluffiga filten i famnen och höll stolt om den.

Jaaaa!

(Sedan ringde jag till min sambo och meddelade lyckligt att jag tyvärr blivit pank för denna månad. Jag kan behöva lite hjälp. Med lite pengar. Han lät inte överraskad.)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback