Njuter

Igår kvälls så var ridhuset upptaget till sent på kvällen, så jag hasade dit i min vinteroverall klockan 20.00 i stället. Och tog in Galishimo från hagen. Så red vi en stund i ridhuset. Helt ensamma.

Jag kan fortfarande inte med ord beskriva glädjen över att inte få panik varje gång jag ska sätta mig upp. Nu när jag tänker tillbaka på det, så har jag nästan svårt att relatera till, att det hela varit så jobbigt att jag skakat i hela kroppen. Nu känns det ju förståss lite smått läskigt att vara ensam med sin unghäst i ridhuset, men det är ju sunt att man är extra försiktig när man rider honom själv, och ingen finns i närheten. Den här förlamande paniken är helt borta.

Jag måste ju säga att jag börjar lita på honom, allt mer. Han blir också allt mer avspänd för varje ridpass och gårdagen var inget undantag. Han kändes ännu lugnare och mer fokuserad än vad han varit förut. Vi har en lång väg kvar, men ändå... Vilken härlig kille! Jag blir så glad av honom!






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback