Att bli sig själv igen

 
 
 
Jag startade dagen med att åka till stallet och rida på min häst. Jag har fortfarande väldigt svårt att begripa det. Jag har ridit en ett arabiskt fullblod. Det är klart. Han är inriden. Jag kan knappt tro det själv. Det är nu det roliga börjar! Idag red vi runt lite i cirklar och tränade på lite grejer. I trav. Han har glömt skritt just nu och vill bara trava. Han kan väl få det då, tänkte jag, och lät honom pinna på i ett överambitiöst övertempo, med spetsade öron. Han var ett stort nöje att rida!

För två månader sedan var jag så rädd så att jag skakade när jag skulle sitta upp. Det tog nästan hela vintern att ta sig igenom, men nu är det över. Nu är jag "mig själv" igen i sadeln. Lagom nervös, lagom osäker, lagom trygg. Har inga problem med att rida honom. Jag är äntligen där!
 
 
Sedan hem, och tjata på sambon att han måste fotografera mig nu, när jag gått ned i vikt. Jag väger nämligen 59 kilo nu! Det är tio kilo mindre än vad jag vägde i oktober när jag köpte mitt gymkort och "fick min vikt i rabatt". (Och kände mig fruktansvärt kränkt när jag gick därifrån).
 
 Sambon fotade mig gärna. Kroppen är tillbaka. Nu är jag "mig själv" i kroppen också.  Jag känner mig så glad. Så otroligt glad. 
 
 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback