Dubbel Lycka!

Ibland ger det ena goda tinget det andra. Min sambos hjärta är ju som sagt lite svagt, ibland. Särskilt när jag glädjesprudlande stolt mötte honom, med en vacker sadelfilt i famnen. Hårt i famnen. Jag var så glad. Jag började kvittra om hur snygg Galishimo kommer att bli, och hur fint allt blir när jag även hittat ett snyggt matchande westernträns till honom. Ett träns som sitter riktigt bra och inte åker av så lätt. Då skulle jag slippa ha grimman på honom när jag red honom.
"Jamen ska vi hämta ett sådant där träns, då?" sa sambon och tittade på mig i bilen.
"JAA!" log jag.

Sagt och gjort. Vi tog dagens andra tur till Royal Hästsport. Jag visade honom ett westernträns i fint Weaver Leather från USA. I samma färg som sadeln. Som kostade en hel del pengar. Över 700 kronor.
"Jamen då säger vi så här, då." sa sambon och fortsatte:
"Du får det här tränset av mig. Så får du känna att du har allt du behöver. Det här är ju viktigt för dig."

Efter middagen åkte jag iväg till stallet och provade hans nya fina utrustning. Han blev så förtjusande fin.  Jag blev så stolt. Nu ser han ut som en riktig ridhäst. Han börjar bli stor!




På väg hem från stallet ringde jag min mamma.
"Min häst har fått en sadel, en sadelfilt och ett träns för skamligt mycket pengar. Och han blev så fin!" jublade jag. Jag kände hur orden ville rinna ohejdat ur mig, i målande beskrivningar.

"Ja." svarade mamma tankfullt och fortsatte:

"Det hade ju åtminstone varit klart värre om du lagt pengarna på heroin."

Tusen tack till min underbara sambo!
.
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback