Vem kunde tro

I dag när jag gick till Galishimo så stod han och väntade. Kanske börjar han känna igen min bil. Och trots att han hade både mat och bästisen hos sig i hagen, så gav han ifrån sig ett gällt och högt gnäggande när han såg mig. Ett litet högt bäbisgnägg. Ingen mörk frustning här inte, utan ett högt och barnsligt "Ihhhh!!". Och så ställde han sig vid utgången och trampade av och an.

Ja. Då var ju liksom den dagen gjord. Det behövs inte mer än så, för att jag ska bli riktigt själaglad. Ett "Ihhhh!!" betyder så mycket. 

Ridningen tog också andan ur halsen på mig. Han vill visa hur duktig han är och han kämpar på som bara den! Jag lotsar honom lite försiktigt och försöker liksom "rama in" honom tillräckligt mycket för att han ska lära sig litegrann, men jag är väldigt försiktig med korrigeringarna för att inte dämpa hans entusiasm. Han gör verkligen sitt allra, allra bästa, just nu. Det märks på hela honom. Gullehästen.

Vem kunde tro vilken guldklimp som legat och ruvat, under den tjocka vinterpälsen?

 
Ena sekunden en tramsig bäbis...  
sedan...



 
"Om du styr, så bär jag dig! Är jag bra nu? Är jag duktig nu?"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback