Ny mobil!

Mamma kom för att hälsa på. Vi fikade, gick på stan. Mamma pysslade om taxen. Vi strosade omkring på affärer och åt en ordentlig lunch på en lokal restaurang. Jag köpte mig en ny mobil då min gamla är trasig. Jag kan inget om mobiler och har undvikit detta i snart två veckor men med stöd från min kära moder, så kände jag att nu var det verkligen dags. På ostadiga ben gick jag till mobilaffären. Helt utanför min komfortzon, men med min mammas stöd.

Jag höll dessutom på att tråka ihjäl expediten, tror jag.

"Jag vill ha en mobil." sa jag.
"Då har du kommit rätt." sa hon.
"Ja." sa jag.

Expediten tittade på mig.

"Vad bra." försökte jag med igen.
"Ja." sa expediten.
"Får jag titta på någon?" sa jag tveksamt.
"Självklart." sa expediten.

*tystnad*

"Vad finns det för något då?"prövade jag.
"En massa mobiler." sa expediten.
"Jasså?" sa jag och började flacka med blicken.
"Ja." svarade expediten vänligt.

*tystnad*

"Jag vill ha en stryktålig mobil som tål lite stötar."
"Vi har tyvärr nästan inga sådana. Alla mobiler är känsliga mot stötar." log expediten.
"Jaha" sa jag.
"Ja." sa hon.

"Öh. Vad har... öh... andra köpt för slags mobiler, då?" försökte jag.

Och så fortsatte det. I all evinnerlighet. Det tog en timme innan jag hade mobilen i min hand. Men nu är den min! Och jag köpte den helt själv.

Fullständigt utan påtryckningar från... expediten...  :)

Så nu har jag samma nummer som förut, men har tappat alla andras nummer. Så skicka gärna ett sms med ert mobilnummer!


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback