Igår var vi inte jämnställda




Igår åkte jag och sambon till Umeå för att bo på hotell Uman. Vi checkade in, satte oss på ett Café och tittade ut genom fönstret. Sedan gick vi och shoppade. Eller jag shoppade. Han följde med. Och betalade. Alla kassörskor tittade på honom med beundran och tindrande ögon, när han insisterade på att betala och utan knussel öppnade plånboken. (Han skulle troligen ha fått ligga med dem allihopa.)

Efter att "jag" "handlat" en tröja, ett par jeans och ett par nya svarta stövlar så trallade jag glatt runt med diverse plastpåsar i vardera hand. Helt uppdaterad och uppsnofsad.
"Har du tänkt på hur snygg jag troligen hade varit om jag inte haft hästen att lägga pengarna på?" frågade jag.
"Ja. Det har jag tänkt på." svarade han.

Lite sammanbitet, sådär.




Jag är inte bortskämd.




Sedan så såg vi Björn och Henrik på kvällen, skrattade tills kinderna värkte, åkte tillbaka till hotellet och slocknade som stockar i de sköna sängarna. Nu på morgonen tog vi en lugn hotellfrukost och sedan rullade vi tillbaka till våra arbeten. Sambon var nu avsevärt fattigare efter hotell, mina klädesutgifter, mina skor, första parkett på showen och bilbensin.

Jag hade enbart bekostat halva fikakostnaden på Cafeét, där vi tagit igen oss, innan shoppingen.

Ett steg bakåt för jämnställdeheten,
ett steg framåt för mig, personligen. ;)


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback