De Små Tingens Gud


Jag tillber, som jag tidigare skrivit, De Små Tingens Gud. Denne Gud kan välsigna mig med förmågan att glädjas över Små Ting. Denna förmåga har jag blivit välsignad med under våren. Ett väldigt litet glädjeämne är att jag lyckats få min orkidé att blomma IGEN.

Again!

Jag, tidigare kallad Blomdödaren Från Norr, har fått en orkidé att trivas i min vård. Med torka och regnperioder och väldigt lite sol. Där satt den!

Jag försöker få alla att förundras över detta mirakel men "folk generellt" (läs: min samob) tycker väl inte direkt att det är läge att ringa Expressen och be dem stoppa pressarna.

Men jag blir glad. Varje gång jag tittar på blomman så blir jag glad...

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback