ÄLT-analys

Usch. Idag är Galishimos ben ännu mer svullet. Kanske inte så oväntat då det oftast är andra och tredje dagen en svullnad brukar vara som värst, även för människor.

Men jag gjorde en ÄLT-analys på Galishimo. Äter - Leker - Tigger. Så länge han Äter med god aptit, Leker med lösdriftskojans plastremsor (flugskydd), och Tigger godis genom att gnägga och genast komma fram och med blicken glittrande av förväntan, så känner jag inte att jag vill ringa akut till en veterinär. Han står även på benet och lägger sin vanliga vikt på det, när han står stilla. Annars haltar han.

Jag får nog räkna med en månads vila, eller så. Och kanske veterinär på måndag. Så väldigt tråkigt nu, när det just var på väg att gå så bra för oss. Han har ju blivit riden tre gånger, och allt verkade toppen. Jag som juuust skulle börja sitta upp på honom.

Jaja, den som väntar på något gott...

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback