Precis så är det!

I tidningen Hästen (nr 1, 2012) intervjuas kusken och hästutbildaren Anders Eriksson, om den ganska ovanliga träningsformen Tömkörning. Nu har ju även jag börjat med denna ganska ovanliga träningsmetod, så jag kastade mig över tidningen på en gång, förståss. Så här säger han, enligt tidningen:

"Det kan bli rätt under några sekunder från början, förklarar Anders. Så får man arbeta hästen och förlänga de moment där hästen gör rätt till flera sekunder. Snar är man uppe i en minut då hästen bär sig rätt."

Det där var precis vad jag ville höra! Åh vad jag ville höra det! Det är precis så det är! Vad synd om att jag är så ensam om att jobba min häst så mycket för töm, och vilken tur att det finns experter där ute som säger precis rätt saker... så jag åtminstone vet att jag är på rätt väg...




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet