Just nu läser jag...

Jag tänkte faktiskt dela med mig lite av de böcker jag läser missbrukar, eftersom de ändå är där och någon kanske har glädje av dem. Denna bok har jag köpt som ljudbok. Jag var inte alls intresserad av boken från början då den kändes mörk och olustig. Men det är den faktiskt inte. Rättspsykiatrikern Sven Å Christianson har intervjuat flera seriemördare och berättar om fenomenet på ett nyfiket och öppet sätt. Boken har inslag av olustiga detaljer men jag är väldigt imponerad över hur Sven färgat sina slutsatser med en intresserad och nyfiken anda. Han har stundtals hittat det mänskliga i det omänskliga och det är... ja... imponerande. Jag hittar inte ett bättre ord.


Läs/lyssna den bara inte sent på kvällen, om du är ensam.
Då somnar du inte i första taget...








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet