Noll, skulle jag vilja säga.

"Du har inte skrivit någon kommentar ännu" säger sambon.
"Om vaddå?" svarar jag.
"Om att jag är världens bästa kille."

"Hoppla. Förlåt. Det rättar jag till. " säger jag och börjar skriva.

"Men. Det kan du ju inte göra. Inte nu när jag bett dig göra det. Det blir ju löjligt." säger han.
"Men du, hur många gånger har jag gett dig komplimanger idag?" frågar jag.
"Noll."
"Nej, jag har fjäskat hela dagen."
"Noll."
"Det ska jag tala om för dig, att komplimanger rinner av dig som vatten på en gås."
"Noll. Skulle jag vilja säga."

"Hur många gånger har DU gett MIG komplimanger då?" frågar jag.
"N... tjugofem." säger han.
"Nej det har du inte. Det enda du berättat idag är vad du skulle göra om du träffade en kvinnlig arbetskollega som var bättre än mig."

Eftertänksam paus.

"Noll?" försöker sambon (oskyldig blick).


"Nu försöker du bara avleda mig!"

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet