Visst gör det ont

"Visst gör det ont när knoppar brister, varför skulle våren annars tveka?" skrev Karin Boye och jag verkligen känner hur min knopp verkligen, verkligen värker.

Det var ju det här med huset. Jag fick skriva ner allt, för vartannat ord var helt nytt och obegripligt och med innebörder eller konsekvenser som jag inte förstod. Sedan fick jag gå hem och läsa på. Jag fick läsa på om hur hus byggs och vilka regler som gäller och hur man ska värdera hus i olika situationer. Jag har läst på om banklån och amorteringar och räntelägen och investeringar och aktier. Det var enormt mycket helt ny information att ta in. Jag trodde att det skulle räcka med ett:
"Kan jag bo här?" till mäklaren och att han skulle svara:
"Javisst." och sedan skulle man skriva på papper.

Trodde jag.

Tydligen.

Men så lätt var det inte.

Och så kämpade jag på med min nya dator igår. Jag var inte intresserad av datateknik. Men jag var intresserad av att veta hur man får in ljudböcker i min Ipod. Från internet. Till min dator. Till min Ipod. Det har andra alltid fixat åt mig. Jag har stått och sett söt ut och någon karl har alltid bröstat upp sig och sagt att
"det DÄR är lätt fixat lilla gumman, säg bara vad du vill ha så ska du få höra på det i dina hörlurar lagom tills i morgon".

Men nu måste jag lära mig själv. Vilka program som behövs och vad man laddar ned och hur det ska fungera. Jag laddade först ned fel nedladdningsprogram och sedan laddade och laddade jag ner saker tills en vänlig internetkompis tålmodigt förklarade att jag inte alls gjort det, utan att jag bara laddat ned beskrivningar av de saker jag igentligen ville ladda ned. För allt är på ett främmande språk.

Det tog fem timmar innan jag äntligen lyckades göra rätt och min dator gjorde det jag bett den om. Och då hade jag inte ens tid eller ork att glädja mig eftersom

min knopp brustit.



(Värt att tillägga: Nu kan jag ladda ned ljudböcker till min dator. Men jag kan inte föra över ljudböckerna till min Ipod... ännu.)
.

Kommentarer

  1. Min karl står alltid och ser söt ut tills jag har fixat datorn...

    SvaraRadera
  2. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  3. JAG FICK JUST ETT LÅN TILL JUL

    Jag har sett flera kommentarer från personer som redan hade fått ett lån från LAPO M-F så jag bestämde mig för att ansöka baserat på populära rekommendationer och bara för några timmar sedan bekräftade jag ett totalt belopp på 78 500 euro på mitt konto. Detta är verkligen fantastiska nyheter och jag råder alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post: lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet