Vaddå tillbaka?


Jag vill inte hem till Östhammar... jag vill stanna hos mamma. Jag mår ju bättre här uppe i norrland, tycker jag. Här är jag ju någons dotter, någons syster, någons barndomskompis, någons gamla väninna, någons klasskompis, någons vad-som-helst. I Östhammar har jag inte riktigt lyckats komma in i ett sammanhang ännu, och det känns lite kämpigt. Där måste jag själv söka mig till sammanhangen och det är inte alltid så enkelt. Särskilt inte sedan det blev svårt att träna och hälsan började svika.

Jag vill bli en arbetslös norrlänning och köpa in fem hundar till och snöa in mig i en stuga i skogen och dricka hembränt. Varför ut och slåss på arbetsmarknaden, liksom? Jag antar att jag skulle bli rastlös av att bo här också, med tiden. Framtiden ligger säkert i Östhammar trots att det inte känns så just nu...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet