Djupare




Jag tackade mamma och fortsatte lite djupare in i skogen.

Jag körde efter slingriga grusvägar dit talltitan och tofsvipan hänger och där tjädertupparna börjar leta ragg.
Dit körde jag.

Jag körde till platsen där man alltid har nyckeln på en krok bredvid dörren
när man är borta:
"Ifall någon kommer på besök eller vill låna något och man inte är hemma."
Dit åkte jag.
Alltså.

Där man hänger renhjärtan på tork
i garagetaket
och kastar en förbannelse över ekorrarna
så de inte äter upp allt innan köttet är färdigtorkat

och där man alltid
lägger ut gäddkrokar på isen
i hopp om att få bjuda fint besök på den största av lyx:
helt nyfångad färsk fisk
som i princip lever när den hamnar i grytan.


Där bor pappa, och där hänger hans tjej Kristina ungefär lika ofta som talltitan. Samtliga av oss söp sig fulla på vin och starköl och sedan sjöng vi kareoke i källaren, som traditionen bjöd.

Japp. Jag är tjejen som gillar glittriga smycken och helst har kjol och klackade skor på jobbet... same same but different.

Jag och min pappa.

Tofsvipa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet