Rätt ord vid rätt tillfälle

Folk har en tendens att säga rätt saker vid rätt tillfälle. och idag hände det igen. Jag gick på gymet. Med lite avbräckt självförtroende och småfeg så pep jag iväg dit klockan sex på morgonen eftersom det är vad jag ansett vara "pensionärstiden" eller åtminstone inte den tiden som folk känner igen mig. Det kändes bäst så.

Jag grejade på med vikterna och kände mig mer och mer uppslukad av övningarna och hur skönt det var att pressa kroppen. Då kom en medelålders vältränad man fram till mig:
"Du måste ju tävla i någonting." sa han nyfiket. Han verkade varken försöka flirta eller fjäska utan verkade uppriktigt undrande.
"Hur så?" undrade jag.
"Jamen det ser man ju direkt. Du tränar inte som vanliga tjejer."

Jag sträckte på mig och kände mig lite stolt:
"Ja. Eh. Jag har varit en amatör-triathlet. Faktiskt. Konditionstränat." bröstade jag upp mig med.
"Ja det syntes på lång väg." nickade han och såg nöjd ut.

Jag blev så glad. Så otroligt glad.

.

Kommentarer

  1. Ja men du HAR ju det! Och det kommer aldrig att ändras!

    SvaraRadera
  2. Aw, tack raringen! Det där behövde jag höra... :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet