Att släppa taget

"Hej!" sa han och jag stannade av från joggandet och tog av mig mina hörlurar. Jag joggade långsamt, nästan i promenadtakt, och Kiara följde lydigt med, som vanligt. Det var tidig måndagmorgon och gruset var fuktigt under joggingskorna. Jag tittade på mannen i toppeluva och ryggsäck.

"När kommer du tillbaka?" frågade han.
"...till?" frågade jag.
"Gymet!" utbrast han, glatt.

Då kände jag igen honom. En man som ser ganska hård ut på gymet men avsevärt snällare nu i någon slags färgglad toppeluva långt nerdragen över huvudet.

"Vi undrar vart du tagit vägen, jag och polarna. Vi pratade om dig sist i veckan."
"Åh. Jasså..." sa jag och log: "Jag har inte lust." fortsatte jag.
"Jaha. När kommer du tillbaka, då?" frågade han.
"Jag gör kanske inte det. Och om jag gör det så kanske jag ska vara där på morgnarna i stället för på eftermiddagarna." sa jag.
"Åhå. Ja ibland behöver man ju ändra på sina rutiner." sa han.
"Ja." svarade jag.

Sedan vinkade jag och fortsatte min joggingtur.

Jag kände mig lättad på något vis. Märkligt lättad. Som om jag för första gången i mitt liv inte presenterade mina dåliga träningsresultat som ett misslyckande.


Det kändes bra.


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet