Slut på mörkerridning

Lilla Svarta ska säljas. Det känns sorgligt och lite tomt. Ägaren har bett mig visa upp henne för köparna då jag och Lilla Svarta börjat samarbeta så fint. Jag trodde jag skulle känna mig lättad för det har varit ett stort ansvar att rida henne. Det har blivit många sena kvällar då jag inte varit färdig i stallet förrän vid 23-tiden vid många tillfälen. Mörkerridning har liksom blivit vår grej, haha...

Men jag känner mig lite tom och vilsen. Det känns tråkigt att släppa något som jag verkligen tycker att jag är bra på och släppa greppet om henne. Vi hann komma så långt tillsammans.

Jag fick ett andrum i det som var svårt och fick ägna mig åt något jag tyckte var lätt, något där jag märkte så tydliga framsteg...



Tack lilla vän. Jag behövde dig.


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet