Hemläxan!

Efter ett totalt havererat pass från gymet där pulsen sköt i höjden och jag inte fixade någonting alls så linkade jag förbi affären. I vanliga fall var min middag tänkt att bestå av plättar av havregryn, keso, nötter, banan och äggvitor. Jag kallar dem proteinplättar och äter dem tillsammans med bär och ett glas mjölk.

Idag åt jag i proteinplättarna och drack mjölken

OCH tog två glas blåbärssoppa (som jag aldrig dricker annars pga alla snabba kolhydrater)

OCH lite glass till efterätt (som jag aldrig äter annars pga av alla snabba kolhydrater plus karragenan som är cancerframkallande)

OCH bröd (som jag aldrig äter pga av alla tillsatser, snabba kolhydrater och e-nummer)

OCH jordnötssmör (som jag aldrig äter annars eftersom det innehåller mycket socker).

Och vad hände, tror ni?

Ja precis. Jag blev pigg som en mört. Har aldrig varit så här pigg på flera veckor. Studsade runt och började städa och lyssna på musik och sjunga och greja. Kändes som om någon drog av mig ett tungt mörkt täcke. Bara sådär liksom.

Energibrist alltså. Långsam energibrist som jag vant mig vid. Det räcker faktiskt inte med protein och fett om man rör sig så mycket som jag gör.

Det här var en nyttig läxa...


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet