Kropp och själ

När jag tänker på min själ så tänker jag att den liksom är lite naggad i kanten. Repad i lacken. Lite sådär halvtrött. Jag har avbokat alla planer på att köra triathlon i år och alla månaders sjukdom från i vintras svider fortfarande. Jag har inte lyckats förbättra tidsmässiga resultat på min löpning och resten har jag skitit i under nästan ett helt år. Jag har skitit i simning, cykling och styrketräning. Bara lullat iväg på halvkassa pass under vinterhalvåret och undrat när fan min kropp ska blomstra ut till den där löparen jag drömmer om att vara. När jag tänker på min själ så ser jag mig som lite sliten och lite trött. Svag. Eller åtminstone försvagad. Regriderad. Långt ifrån den jag ville vara när jag började träna för tre år sedan.

Sedan slänger jag en bild på min kropp. Ursäkta den dåliga bildkvaliteten. Men den talar sitt eget språk och skiter i mina motgångar och min trötthet. Den skiter högaktningsfullt i min avsaknad av styrkepass. Den har tillgodosett sig alla pass jag gett den trots att de inte hållit önskad regelbundenhet. Kroppen är bara där och strålar och säger att jag är kraftfull. Den är inte alls intresserad av att veta av brister och uteblivna pass. Ryggmusklerna bara finns där, sedan jag byggde upp den för ett bra tag sedan. De musklerna vill inte slitas ner. Den håller min rygg rak och stolt. Trots allt.

När jag inte orkar lyssna på själen så tittar jag i stället på kroppen...


Kommentarer

  1. Hey! Gropar i axlarna!! Se där! Jag tycker det ser utmärkt ut, var stolt! Kör på och känns det inte bra en dag så gör det inte. Man ska pressa sin kropp men man ska inte köra över den.

    SvaraRadera
  2. ÅH, vad rart av dig! Tack så mycket! Ska in och kika lite på din hemsida i morgon. Du kan verkligen inspirera!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet