Show must go on

Jag hjälpte till med att introducera Lilla Svarta för några ridtjejer så gott jag kunde igår. Det gjorde väldigt ont. Hon visade tydligt att hon var skeptisk inför de andra ryttarna. Hon ville inte riktigt samarbeta och det här med att gå framåt var väl inte något som hon var sådär jätteintresserad av. När jag i slutet av provridningen skulle visa upp henne så sken hon upp och visade verkligen en show. Hon var framåt och lyhörd och sökte sig till bettet med spetsade öron framåt. Det blev en väldig fart på de små hästbenen och jag blev alldeles lycklig av att rida henne.

Lilla Svarta trivs med mig och slappnar av och blir ivrig att göra bra ifrån sig inför mig. Det är så smärtsamt att jag använder hennes samarbetsvilja "emot henne". Det vill säga: Visar jag hur mycket hon vill samarbeta med mig, så ökar risken att hon blir såld ifrån mig.

Det gör ont. Jag skulle vilja ha henne som min lilla egna svarta tjej och jag skulle vilja ha både tid och pengar för henne.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet