Nämen jag har inga problem

Mitt ex Christian bjöd mig på lite golfträning. Det har jag inga problem med. Att umgås med ett ex. Som en kompis. Det var jättelätt. För jag har ju kommit ÖVER honom nu. Så då går det bra att umgås. Jättebra. Som vänner. Alltså. Japp. Vänskapligt, liksom.

Delvis på grund av att vi är de enda jämnåriga singlarna i den lilla orten vi flyttade till. De flesta i vår ålder har antingen flyttat till Uppsala eller Stockholm för karriär och utbildning, eller så har de skaffat barn. Vi är i ortens ingemansland. Men den här gången gick vi på en golfrunda främst på grund av att vi trivdes innan vi började vantrivas. Om det nu är ett hållbart argument i något sammanhang överhuvudtaget.

Då kan man ju lika gärna spela golf, liksom. Det hade jag inga problem med. Spela golf med ett ex. Nehej då.


Jag tänkte inte på hans testiklar när jag slog golfbollarna. Det föll mig aldrig in.


Jag tänkte heller aldrig på att en golfklubba är ett bra tillhygge om man vill slå någon hårt. Sådana tankar slog mig aldrig. Jag tittade bara ut över golfbanan och tänkte på bollen. Och gräsmattan.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet