Hjälm införskaffad

Jag har köpt mig en ny ridhjälm. Och ridhandskar. Det känns spännande att börja rida Den Lilla Svarta. Ibland händer det ju att hästägare ändrar sig angående medryttarskap så jag försöker att lägga lite band på mig och se detta som kortsiktigt eller tillfälligt. Fast innerst inne hoppas jag ju på att få en jättespännande säsong. Och självklart har jag ju googlat på den lilla svarta fröken, och det verkar mycket riktigt stämma att hon hoppat en hel del med den tidigare ägaren.

Förmodligen kommer jag att slå ihjäl mig om jag ska försöka men på fredag är det nog dags att prova ett skutt med henne. Det pirrar i magen bara jag tänker på det! En Liten Röst inom mig säger att jag blivit en ovig tant på de här 13 åren jag aldrig hoppat och att jag troligen kommer att felbedöma avståndet så hästen brakar in i hindret och att vi har ihjäl oss på något dramatiskt vis. Den andra rösten säger att det ska bli så spännande att prova och att det ska bli sjukt roligt att utforska om det är lika magpirrande idag som de var när man var tonåring...

Den här bilden på henne är från www.madick.se

Kommentarer

  1. Vad roligt!!! Jag tycker det låter kanon! Precis sånt som du borde göra nu. Och förresten tror jag du kommer bli jättestolt över marathonloppet. Bara att starta loppet och att slutföra loppet är en jättebedrift! GO GIRL!!!

    SvaraRadera
  2. Åhh fan vad skönt att få lite peppande ord från dig Ulrika! NU gjorde du min fredagsmorgon! *ler*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback