Avdelningen dåliga ursäkter


"Nämen du, apropå den där hästen du ville att jag skulle rida, jag kan inte rida henne eftersom jag...


A. ...bodde 500 meter från ert stall för blott en vecka sedan och spyr vid tanken på att närma mig mitt gamla drömhus.

B. ...just blivit dumpad av mannen jag trodde jag skulle gifta mig med och kommer att ägna just denna kväll åt att ta livet av mig

C. ...är mentalt instabil och kommer att bryta ihop och vältra mig i gödselhögen och förbanna Gud, vilket i sin tur skulle skapa en allmänt tryckt stämning för er andra ryttare.

Jag tittade på mina alternativ och kände en vag huvudvärk.
"Kommer du ikväll?" frågade hästägaren.

"Javisst. Självklart!" svarade jag lamt.



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback