Gävle Halvmarathon 2009

Det är ju så här... trots att jag varit sjuk ett halvår, och trots att jag haft det kämpigt.

Jag vill ju ändå vara MED. Jag vill vara med där det HÄNDER grejer. Jag vill löpa och träna och delta i olika lopp precis som jag gjorde förra året.

Det är ju bara det att jag är sjuk. Och att träningen går sådär. Och jag är olyckligt otränad och nere och

men jag VILL ju. Trots att jag är inne på min sjätte antibiotikakur som jag påbörjade i lördags.

Den vettigaste åtgärden jag kunde komma på att göra var att smyga mig till Gävle Halvmarathon och hålla mycket låg profil. Jag satte på mig solglasögon och andra kläder och dök ned i en tidning och hoppades att ingen skulle känna igen mig. Jag kände mig blyg inför mina kommande resultat och de långsamma tiderna jag kommer att springa på. Denna säsong kommer att vara tuff påminnelse om att jag var i bättre form förra året och att det inte finns något jag kan göra åt det.

Micke kände igen mig. Och Fredrik. Och Ove.

Och de applåderade imponerat när jag vinglade i mål. Micke och Ove gav mig kramar och storartat beröm. Jag kom näst sist. De flesta hade gått hem när jag tagit mig i mål.

Och ändå. Liksom.

Ändå är jag stolt.


.

Kommentarer

  1. Jag tycker du ska vara superstolt! En halvmarathon är bara en fantasi i mitt huvud men du har tagit steget! Det är en stor grej!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback