Den Lilla Svarta

Härmed viger jag minst några dagar i veckan åt Den Lilla Svarta i minst en månad framöver. Jag har provat Den Lilla Svarta och hon passade mig mycket bra. Hon var liten och svart och mycket intresserad av sport. Allt som inte är sport är uppenbarligen tråkigt. Ska jag falla Den Lilla Svarta i smaken så måste jag lära mig hoppa hinder igen, med henne. Jag har inte hoppat med häst sedan jag var tonåring. Ägaren hade inte heller något hoppintresse så någon måste tillfredställa Den Lilla Svartas önskemål om mer action i tillvaron.

Eftersom den lilla svarta inte bara är svart, utan även liten, så hoppas jag att jag överlever avtrillningar, då det är närmare marken. Enligt rykten och tävlingsmeriter så hoppar hon som en känguru, men den nya ägaren har inte prövat henne.

Jag kanske behöver det här en stund. En liten svart fröken som jag troligen kommer att falla av under något slags utförande ovan mark.

Hästhoppning. Herregud. Det borde åtminstone hålla mina tankar på annat en stund.


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback