För tillfället, liksom

Jaa, alla ni som anat ugglor i mossen och hann se ett kortare inlägg innan jag ångrade mig och raderade rubbet:

Jag är singel igen. Ytterst ofrivilligt. Jag har varit för stolt för att vilja erkänna det men insikten lossnade liksom när jag skickade ett mail till en gammal vän från tonårstiden. Sedan så hoppas jag ju givetvis att sambon bara fått en tillfällig sinnesförvirring och ångrar sig i morgon. Eller om en kvart. Det skulle vara juste om han ringde om exakt femton minuter och sa "Nämen hörru. Jag skämtade bara." Eller om en månad? Jag tycker att man har en klar ångermånad när man släpper sådana saker.

Kan ändå inte låta bli att pressa fram ett forcerat och bittert leende när jag tänker på vad jag skrev till en kompis i dag:

"Jag har lite svårt att finna ansvarsfulla män för tillfället. Detta 'tillfälle' varar bara löjligt länge och har pågått under hela min livstid."

.

Kommentarer

  1. Jag vet att det rent logiskt inte kan skickas styrka eller kramar genom den här rutan jag skriver i. Men jag såg då när du skrev och jag ser nu och tycker nog att du förtjänar mer än vad du får just nu.

    Det sista citatet var bra.

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Skickar en STOR kram till dig! Kollar till din blogg nån gång då och då, och tänker på dig! Förstår att det känns tråkigt, men kanske är bättre förr än senare? Så brukar jag tänka kring sådanda saker, bättre att det tar slut tidigt och att man inte behöver ödsla lika mycket tid o energi på det, än att jag är tillsammans med en person kanske ngt år och att vi sedan ändå upptäcker att vi inte passar ihop...
    För att se det från den ljusa sidan, kanske finns tid för dig att ägna dig helhjärtat åt dina intressen nu framöver, skriva på den där boken som du pratade om i telefon sist?

    *Kram* Maria

    http://music-marys.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Sätt fokus på dig nu och se till att du får det du behöver för dig själv. Ägna dig åt saker du tycker är intressanta och bry dig inte så mycket om annat ett tag. Du är en stark kvinna!

    SvaraRadera
  4. Goda råd här ovanför! Sköt om dig! *kram*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback