Midsommar och målande



Jag fick en väldigt kreativitets-kick och kom mig för att måla på midsommarkvällen. Jag lyssnade på peppande musik i hörlurarna och drack rosévin under hela kvällens fortskridande, fram till midnatt. Här är resultatet!















Jag känner mig så nöjd och tillfredsställd över målningen. Det känns som att jag blir lite bättre för varje gång jag plockar fram färgerna. Det känns också bra att jag verkligen ser till att vara ensam mycket mer för det är inte förrän jag varit ensam en stund som jag börjar bli kreativ. Jag längtar redan till nästa bild. Måste planera mer och se till att ha bra färger och en bra planering. Och vin. Det är skönt att dricka lite samtidigt som jag målar. Inte alls politiskt korrekt, men jag får lätt lite prestationsångest annars. Nu räcker det lyckligtvis med ett eller två glas och ingen dunderfylla. Man vill ju vara fokuserad och stadig på handen trots allt..

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet