Ordförande i bostadsföreningen

Jag blev framröstad som ordförande i bostadsföreningen här, som omfattar 24 bostäder. Det var ju väldigt trevligt att grannarna hinner uppskatta mig när jag inte jobbar eller åker till hästen. Jag är lite osäker på vad det innebär, för när de försökte rekrytera mig så sade det att "det är ju bara fyra träffar per år" och när jag väl var rekryterad så sade de att "det är mycket mer jobb än man tror". Så vi får se vad det i praktiken innebär. Jag tror dock inte att det blir jättemycket jobb för föreningen är väldigt välskött och fint underhållen, det är inte så att man behöver ta itu med något som inte redan tagits itu med. 


Men det är ju lite lustigt hur det kan bli. Att man kan gå från att, mer eller mindre akut, flytta in i en liten etta och sova på en madrass i flera veckor, och tänka att denna lilla etta bara är temporär, till att åtta år senare bo kvar i samma lilla rum och engagera sig i, och bry sig om, hela föreningen. 

"Jag ska göra mitt bästa." svarade jag som tack när jag blev framröstad. Det fick räcka med det.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet