Alla ville äta

Mamma följde traditionsenligt med på årets betessläpp och jag måste säga att detta år var det lamare än någonsin. Alla hästar är trygga. Flockarna är stabila. Stona tjuter lite åt varandra nu när det går i en större grupp, men ingen nämvärd dramatik. Ingen vill springa, alla vill äta. Galishimo sprang två repor och sedan åt han. Alla hästar var glada och dök med näsorna rakt ned i det gröna, fina gräset. Men trygga hästar är bättre än uppvarvade hästar som rasar runt. Det var bara svårt att få fina bilder på dem.


Men min lilla kaka kom förstås på bild. Jag håller alltid ett öga på just honom med kameran. Följer honom noggrant från linsen. Jag klickar när han sträcker ut på benen och tänker att det får räcka med några få bilder idag. Det räcker med att han är glad.



Sedan kom Anita och jag mutade in henne och hennes barnbarn till fikarummet med kaffe och choklad. Din yngre fick choklad och den äldre fick kaffe. Som vanligt så såg Anita tryggt och nyktert på att Monty var borta. Han var en älskad häst med det var dags för honom att gå vidare. Hjärtat höll på att sprängas av sorg när det var dags, men det kändes bättre efteråt. Och gissa vilken häst Anita motionsridit på nyligen? Annas häst Pride! Anna med angloaraben jag följde på uteritter hela vintern, som dessvärre flyttat. Så kul att Anita redan tagit sig upp i sadeln igen! Pride passar nog henne kanon!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet